MENU
Урок 1
Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером
Мета.  1. Навчити учнів поводитися в комп’ютерному класі, дотримуючись усіх правил техніки безпеки (ТБ).
          2. Розвивати увагу, логічне мислення, збагачувати словниковий запас, зосереджуватися. аналізувати, робити висновки, працювати в парах.
          3. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, толерантність при роботі в парах, культуру мовлення і бережливе ставлення до держмайна.
Хід уроку
I. Організація класу.
- Хто знає в який клас ми прийшли?
- Чи доводилось тобі працювати з комп’ютером?
- А чи знаєш ти, що таке комп’ютер?
- Робота з тлумачним словником. 
- Отже, комп’ютер – це машина, яка потребує конкретних і чітких дій, тому у комп’ютерному класі потрібно поводити себе дисципліновано, щоб він виконував те, що ми хочемо.

II.  Робота над новим матеріалом.
1. Вступне слово вчителя.
-  Любий друже! Це комп’ютерний клас. Але, перш, ніж сісти за комп’ютер, слід ознайомитися з правилами безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі.
- Розглянемо складові частини комп’ютера: монітор, мишка, клавіатура, системний блок. 
У задній частині монітора знаходиться променева трубка, яка працює під високою напругою. Неправильне поводження з апаратурою і монітором може призвести до важких поразок електричним струмом, викликати загорання апаратури. 
         Пам’ятка-заборона
Строго забороняється: 
- торкати роз’єми сполучних кабелів;
- доторкатися до проводів живлення;
- доторкатися до екрана і до тильної сторони монітора;
- включати і виключати апаратуру без дозволу вчителя;
- класти диски, підручники тощо на монітор і клавіатуру;
- працювати у вологому одязі і вологими руками.
2. Обговорення пам’ятки-заборони.
3. Фізкультхвилинка.
4. Закріплення правил безпечної поведінки. (Робота у парах). 
Завдання: скласти у парах запитання і відповіді про безпечну роботу з комп’ютером, щоб не уразитись електричним струмом.
5. Засвоєння правильної поведінки за робочим столом.
- Сідаємо так, щоб лінія погляду приходилась в центр екрана, щоб не нахиляючись користуватися клавіатурою; 
- знаходитися від екрана монітора слід на відстані  не менше 50см (60-80). Перевірте, чи правильно ви сидите?
- Спину тримаємо рівненько; 
- учням, що носять окуляри, – працювати в окулярах; 
- при поганому самопочутті – звернутися до вчителя .
6. Практична робота учнів з комп’ютером. 
Перегляд слайдів "Як поводитися з комп’ютером”
- Щоб дізнатися, як слід себе поводити, працюючи за комп’ютером, подивись цікаві слайди (Сходинки до інформатики, 2 клас.)
- Для переходу до наступного слайду користуємося клавішею "пропуск” – на клавіатурі вона найдовша. 
Інформація для вчителя.
Додатково можна використовувати:
-  кнопки навігації "попередній” і "наступний” слайд (з правого краю панелі, внизу екрана);
- "стрілка вліво” та "стрілка вправо”;
- "Page Up” та  "Page Down”.
Клавіша "BackSpace” має дію, зворотну до дії клавіші "пропуск”.
Для виходу з програми можна скористатися:
-  кнопкою "х” у правому верхньому куті екрана;
- клавішею "Esc”
- Alt + F4.
7. Фізкультхвилинка.
8. Гра  "Так чи ні”.
- Заходити  до класу натовпом, штовхаючи один одного.
- При роботі з комп’ютером руки можуть бути мокрими, брудними.
- Сидіти рівно, на відстані 50см. 
- Класти підручник, зошит тощо на монітор, клавіатуру. 
- Не доторкатись до проводів, розеток, кнопок клавіатури, з якими тебе не знайомив учитель. 
- Починати роботу тільки за вказівкою вчителя: "Приступити до роботи”.
9. Гра "Допоможемо Елзіку”. 
Доки школярка Ганнуся вчилася в школі, а гномик Мудрунчик читав книги в бібліотеці, інопланетянин Елзік, скориставшись відсутністю друзів, вирішив попрацювати за комп’ютером. Що з цього вийшло? Розглянь малюнки на ст. 4 підручника.  Поясни, які помилки допустив Елзік.
10. Логічна сторінка "Для розумників та розумниць”. 
- Підручник 2 кл.,  ст. 5. Завдання: знайти якомога більше 9.
- Знайти "зайву” геометричну фігуру, закресли її. Решту зафарбуй і вкажи їх спільну ознаку.

III. Підсумок. 
- Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?
- Що найбільше сподобалося?
- Що запам’яталося?
- Про що хотіли би дізнатися більше?
- Яких правил поводження у комп’ютерному класі ми повинні дотримуватися?
Пам’ятайте, що Ви маєте добре знати і точно виконувати вказівки вчителя, щоб уникати нещасних випадків, берегти техніку. Ви відповідаєте за стан робочого місця і збереження розміщеного на ньому устаткування .
  Добрих успіхів вам в опануванні комп’ютерної грамоти!

На даному сайті використовувались власні розробки автора та різні матеріали з Інтернету

uCoz